2015年6月2日 星期二

[中文歌詞]Mree- Against the current


So they say
他們總說
There are other fishes in the sea
茫茫大海總有適合你的人
But the only one that's missing
但就是獨漏
is the one that swims for me.
那個游向我的人


And so you say,
接著你又說
"Oh dear just wait patiently,
噢,親愛的,你只需要耐心等待
Love will come along, eventually."
愛最終會來

So I tried to swim against the current
所以我試著逆水而游
To live my life and let me be
讓我過著我的生活
So don't cast me a line
所以請不要聯絡我
'cause I've run out of time
因為我已經用盡了所有的時間
To live a lie
活得像個謊言


I can't deny
我無法否認
You've hooked me so deep again
你曾經深深的勾住我
With your smart and witty lines
在字裡行間透著你的聰明與機智
You have soiled my disguise
你擾亂了我的偽裝
and then the waves
內心的海浪
oh the waves they come crashing down
噢,那些海浪將我沖垮
when I see the look in your eyes
當我看到你眼中她的模樣
when you're watching her walk by
當你看著她路過

"If you're looking to fit in then join the rest
如果你想找個最合適的人在一起
'Cause you know you'll only end up second best"
你知道你到頭來只能退而求其次
They said,
他們這麼說道

If you want to swim along the current,
如果你想逆水而游
then act and speak the way we do
重演你我之間的那些對話與行為

You may be untrue
你可能會是那個不誠實的人
but if you'd rather be us
如果你寧願那樣對待我們的關係
Then why be you.
那為什麼那個人會是你呢

What a beautiful lie
多麼漂亮的謊
What a beautiful lie
多麼漂亮的謊
What a beautiful lie, to live.
多麼漂亮的一個謊,去生存

So I've learned to swim against the current
所以我曾學著怎麼逆水而游
To live my life and now I'm free
過著我的生活而重獲自由

Because honestly,
老實說,
there's no one else I'd rather be.
沒有人會願意想跟我一樣
So watch me leave
所以,看著我離開吧

------------------------------------------


若有錯,麻煩大家告訴我囉,謝謝!

沒有留言:

張貼留言